Zlín nemá elektrifikovanou železnici. 12 miliard to má změnit
Téměř dvanáct miliard korun má stát modernizace trati z Otrokovic do Vizovic. Stavbu chce Správa železniční dopravní cesty zahájit v roce 2020. Hotovo by mělo být o tři roky později.
Zlín je jedním z poslední krajských měst v zemi, které nemá elektrifikovanou železnici. Podle Martina Hryzbila ze Správy železniční dopravní cesty úprava trati má zrychlit dopravu. V některých úsecích budou vlaky jezdit až stokilometrovou rychlostí. Nyní jezdí maximálně šedesát kilometrů za hodinu.
Zvýší se také počet spojů. V úseku Otrokovice - Zlín, kde bude dvojkolejná trať, by mohlo jezdit až 3x víc cestujících. Sníží se taky hlučnost vlaků. A celková elektrifikace bude mít pozitivní vliv i na ochranu životního prostředí.
Přípravy projektu ale také provází protesty. To, že nová trať zasáhne na jejich pozemky se třeba nelíbí některým lidem ve zlínské městské části Louky.
Celý stavba totiž bude náročná. A podle projektantů při stavbě trati největší komplikace nastanou v místech, kde se trať kříží s frekventovanými silnicemi. To je třeba křižovatka v Otrokovicích - Kvítkovicích, Zlíně - Prštném a na Podvesné. Tyto problémy stavbaři vyřeší zapuštěním trati do země nebo mimoúrovňovým křížením.
Současně s modernizací dráhy se bude řešit i výstavba nového dopravního terminálu ve Zlíně nebo nádraží ve Vizovicích.
Vyřešit se musí také to, jak vlakovou dopravu provázat s městskou hromadnou dopravou nebo jak využít odstavná parkoviště.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Vidíme jenom špičku, problém je mnohem větší.‘ Systém upozorní na lékárny podezřelé z vývozu léků
-
Kdo převezme KDU-ČSL? Ze strany zní hlavně volání po Grolichovi, tradicionalisté o jménech nemluví
-
Princ temnoty, Putinův muž pro Ukrajinu. Kdo je politik a oligarcha, na kterého Česko uvalilo sankce?
-
Čtyři prezidenti v New Yorku. Bidenovy akce se zúčastnili Clinton a Obama, do města přijel i Trump