Z Březnice do Zlína nebo z Hradiště do Bílovic. Tisíce aut způsobují hluk, kraj ho chce změřit

Zlínské hejtmanství nechá vypracovat studii, která navrhne nejvhodnější protihluková opatření na krajských silnicích.

Specializovaná firma se zaměří na úseky, po kterých za rok projedou více než tři miliony vozidel.

Experti se zaměří na Zlín, Vsetín, Uherské Hradiště, Kroměříž, Valašské Meziříčí, Holešov a Bystřici pod Hostýnem.

Už aby to bylo. Obchvat Otrokovic je nejdražší stavbou v kraji, od dubna uzavře křižovatku mezi Kvítkovicemi a Pohořelicemi

Trasa obchvatu Otrokovic

Po obchvatu, který se stane součástí dálnice D55, se začne jezdit na konci roku 2021.

Hejtmanství chce také prověřit úseky Zlín - Březnice, Holešov-Hulín a Bílovice - Uherské Hradiště. Nezávislý bílovický starosta Petr Fusek potvrzuje, že obcí projede v pracovní den až deset tisíc aut.

„Intenzita dopravy je tady silná, silnice je považována za jednu nejvytíženější v kraji,“ říká starosta Bílovic Petr Fusek.

Nejúčinnějším opatření proti hluku je stavba obchvatu, který odvede dopravu ze zastavěných území, kde hluk vadí nejvíce. Je to ale nejenom nákladné řešení, ale mnohdy komplikované například i z hlediska výkupu pozemků.

Hluk se dá, podle lidoveckého náměstka hejtman Pavla Botka, snížit i levnějšími prostředky, například pokládkou nízkohlučného gumoasfaltu, což vyzkoušeli například ve Starém Městě na Uherskohradišťsku, nebo Fryštáku na Zlínsku.

Společnost EKOLA group, která má její zpracování na starosti, by ji měla předložit nejpozději do letošního září. Pro kraj to pak bude návod, jak se hluku bránit.

Limity hluku z dopravy řeší i hygienické normy. Například u obytných domů je to ve dne u silniční dopravy 55 decibelů, v noci je norma o deset decibelů nižší

autor: pes
Spustit audio

Související