V Domažlicích začala rekonstrukce vytíženého průtahu městem

1. březen 2019 10:20

Vyšší bezpečnost provozu a nižší hlučnost má přinést oprava průtahu Domažlicemi na hlavní silnici I/22. Ta vede z Klatov přes město dál směrem do Německa.

Město Domažlice nemá obchvat a podle údajů z Ředitelství silnic a dálnic domažlickým průtahem denně projede přibližně 10 tisíc aut včetně kamionů. Kvůli velkému provozu často mají místní problém přejít silnici, a pokud jedou autem, mnohdy stráví desítky minut čekáním v kolonách. Rekonstrukce nevyhovující silnice I/22 se tak stala nezbytností.

„Opravovat se bude téměř celý průtah Domažlicemi od křižovatky u staré nemocnice až po železniční přejezd směr Klatovy. Předmětem oprav bude výměna dvou vrchních vrstev vozovky. Ty se odfrézují, potom se udělá prohlídka a budou opravována lokální místa, která ještě vykazují poruchy. Následně se položí vrstvy zpět. Dále se bude zčásti opravovat kanalizace, odvodnění, uliční vpusti, dopravní značení a výměna obrubníků,“ řekl technický dozor stavebníka Antonín Beck.

Během rekonstrukce se musí řidiči připravit na dopravní omezení. „Budou částečné uzavírky, kdy někdy bude umožněn průjezd oběma jízdními pásy a někdy na semafor střídavě jedním jízdním pásem, podle toho jak se bude stavební mechanizace nacházet na silnici. Začátek stavby bude v pondělí 4. března, kdy v 8 hodin ráno budou vypnuty semafory. Na stavbě budou práce probíhat na třech pracovních místech, z nichž dvě budou pohyblivá, a provoz bude řízen kyvadlově pomocí přenosných semaforových souprav. Chtěl bych požádat hlavně místní řidiče, aby pokud možno nevjížděli do stavby a objížděli hlavní komunikaci I/22 bočními ulicemi, jelikož to tu znají. Kamionová doprava bude dál projíždět silnicí I/22, protože bočními ulicemi neprojede. Řidiči se musí bohužel připravit na značné komplikace v dopravě, včetně delší čekací doby,“ vysvětlil Antonín Beck.

Co všechno se na silnici I/22 zlepší, popsal ředitel plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Zdeněk Kuťák: „Zlepšení je ve více kategoriích. Sníží se hlučnost, protože používáme nízkohlučné koberce a tím, že se doprava usměrní, přispějeme i k větší bezpečnosti silničního provozu. Průjezd městem bude z hlediska pocitu a urbanismu lepší.“

Stavba přijde na 44 milionů korun a zabere čtyři měsíce.

autoři: Martina Klímová , jik
Spustit audio