Uherské Hradiště se potýká s velkými potížemi v dopravě, vypracovaná analýza jim pomůže komplikace odstranit

30. květen 2014

Uherské Hradiště, stejně jako jiná větší města v republice, se už léta potýká s velkými problémy v dopravě. Nechalo si proto zpracovat dopravní analýzu, která měla ukázat jakými zásahy lze situaci zlepšit. Po několikaměsíčních průzkumech se ukázalo, že pro zlepšení průjezdnosti ve městě nelze najít definitivní řešení.

Zásadní problémy by ale mělo jít zmírnit. Jak uvedl místostarosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský, odborníci navrhli šest priorit. " Konkrétně jde o vybudování světelné křižovatky u řeky Moravy, dále úpravu hlavní křižovatky, vybudování druhého napojení na lokalitu bývalých kasáren, kde má vzniknout vzdělávací centrum, propojení lokality Jaktáře se Starým Městem, předposledním záměrem je propojení městské části Mojmíra Štěpnice se Starou Týnicí a ulicí Průmyslovou a poslední prioritou je napojení ulice Průmyslové na obchvat," vypočítává místostarosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský.

Kromě stanovení priorit průzkum zároveň potvrdil, že problémy, na něž poukazovaly i dřívější studie města, přetrvávají. Novodobým, ovšem zcela zásadním problémem souvisejícím s plynulostí dopravy na hlavním tahu ze Starého Města, je křižovatka u řeky Moravy. Navrhovaným a jediným řešením situace v tomto místě je zavedení světelné signalizace. Doporučení na redukci dopravy v centru města musí ale zohledňovat plánovanou rekonstrukci Masarykova náměstí, Havlíčkovy a případně i Nádražní ulice. "Tam nám bylo doporučeno nechat zpracovat analýzu přímo samotného centra," dodává místostarosta Tichavský.

Překvapivý byl závěr k bodu Doprava v Uherském Hradišti po napojení města a obchvat. " Tam se předpokládaly podstatně větší dopady na osobní dopravu, nicméně se ukázalo, že cílovost Uherského Hradiště je tak velká, že úbytek osobní dopravy se tady hodnotí asi kolem dvaceti procent. Každopádně nám to vyřešilo dopravu nákladní," doplňuje místostarosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský.

Některými úseky Uherského Hradiště projede denně až třicet tisíc vozidel, což je srovnatelné s pražskými křižovatkami. Podle Květoslava Tichavského je významné jakékoliv opatření, které alespoň částečně pomůže zklidnit dopravu v některých částech města. " Z navrhovaných šesti priorit plánujeme ze všeho nejdřív vybudovat světelnou křižovatku u řeky Moravy na Velehradské nábřeží. Do konce roku se už ale práce zahájit nestihnou. A tak je vedení města naplánovalo na příští rok.

Spustit audio