Ucpané hranice se Slovenskem. Reálná hrozba, kvůli neregistrovaným vozidlům k novému mýtnému systému

28. listopad 2019 16:10

Potřebnou registraci stále nemá zhruba 170 tisíc vozidel. S přípravami na nový systém finišuje taky přepravní společnost v Liptále na Vsetínsku. Nový systém začne platit už v neděli.

S komplikacemi na hranicích musí počítat od začátku prosince řidiči na příjezdu do České republiky. V Česku totiž začne od neděle 1. prosince platit nový systém mýtného. Do něj se podle provozovatele společnosti CzechToll doposud nezaregistrovalo zhruba 170 tisíc očekávaných vozidel. Na některých úsecích tak hrozí kolony kamionů. Instalaci palubních jednotek do kabin dokončují v těchto například v přepravní společnosti Valatrans na Vsetínsku.

Nová mýtná palubní jednotka

„Palubní jednotka se nainstaluje přímo na místě, s autem nemusíme nikam jezdit,“ říká Jaroslav Kolařík, řidič společnosti Valatrans z Liptálu. Nová palubní jednotka je podle technika téže společnosti Martina Trlici značně větší. „Zhruba tak patnáct krát pět centimetrů,“ upřesnil.

V kabině se jednotka umístí na přední sklo. „Aby byl dobrý příjem signálu z družic na výběr mýtného,“ vysvětlil Trlica. Firma se na nový výběr mýtného připravuje už několik týdnů. „Naše společnost má 65 vozidel a každé musí být touto jednotkou vybavené. Momentálně ji máme namontovánu v jedenašedesáti vozidlech,“ vyčíslil technik.

Čtěte také

Stejně jako společnost Valatrans je ve Zlínském kraji připravena také společnost ČSAD Uherské Hradiště. Provozovatelem nového mýtného systému je společnost CzechTall. Podle jejího mluvčího Miroslava Beneše se zatím nezaregistrovalo 170 tisíc vozidel.

„Dopravci bohužel nechávají splnění povinnosti, zajištění nové jednotky a registrace do systému, na poslední chvíli. Je to velmi podobné, jako když řidiči nechávají notoricky na poslední chvíli výměnu svého řidičského průkazu a potom stojí v dlouhých frontách,“ uvedl mluvčí.

Například můžu zmínit Slovensko, kde byly několikadenní fronty, než si řidiči zajistili potřebné palubní jednotky.
Miroslav Beneš, mluvčí společnosti CzechToll

Tolik nezaregistrovaných vozidel může podle něj způsobit na hranicích potíže. „Například můžu zmínit Slovensko, kde byly několikadenní fronty, než si řidiči zajistili potřebné palubní jednotky,“ uvedl příklad mluvčí společnosti CzechTall Miroslav Beneš.

S těmi největšími komplikacemi se počítá zvláště na východě republiky, na hraničních přechodech se Slovenskem a Polskem. A to z toho důvodu, že tudy projíždějí nejen přepravci z Balkánu, ale také z celé východní Evropy.

autor: Gabriela Hykl
Spustit audio

Související