Správa železnic má platné územní rozhodnutí na trať mezi Zlínem a Otrokovicemi, stavět se ale začne nejdříve v roce 2024

10. březen 2022 16:23

Připravovaná modernizace železnice mezi Zlínem a Otrokovicemi získala územní rozhodnutí.

Správa železnic získala pravomocné územní rozhodnutí pro modernizaci železniční trati ze Zlína do Otrokovic. Tento úsek železnice má být nově elektrifikovaný, místo tří křižovatek bude nově mimoúrovňové křížení a přejezd v části Otrokovice-Kvítkovice nahradí železniční tunel. Stavět by se mělo začít v roce 2024.

Připravovaná modernizace zahrnuje 25 kilometrů dlouhý úsek trati 331, která je nyní jednokolejná. Po úpravách budou mezi stanicemi Zlín-střed a Otrokovice koleje dvě. "Obě uvedená nádraží projdou kompletní rekonstrukcí, získají nová nástupiště, podchod a novou nádražní budovu. Obdobné stavební práce proběhnou také ve stanicích Vizovice a Lípa nad Dřevnicí," uvedla mluvčí SŽ Nela Friebová.

V rámci stavby se zároveň zruší zastávky Otrokovice-Trávníky, Zlín-U mlýna, Zlín-Malenovice a Zlín-Louky. Tato místa mají být v budoucnu obsloužena MHD. Nově naopak vznikne zastávka Zlín-Malenovice obec.

Významnou částí stavby je také náhrada tří přejezdů mimoúrovňovým křížením. Přejezd v části Otrokovice-Kvítkovice nahradí železniční tunel, dva nadjezdy vzniknou v části Prštné a v části Podvesná. Po stavbě zůstane v rekonstruovaném úseku 21 přejezdů zabezpečených závorami.

Díky modernizaci trati se rychlost vlaků v úseku zvýší na 100 km/h, což přinese zkrácení jízdních dob, zvýšenou kapacitu přepravy a komfortnější cestování. Dosud jezdí vlaky po trati šedesátikilometrovou rychlostí. Elektrifikace též sníží hlukovou zátěž. Podle předběžných odhadů by stavba měla přijít asi na 12 miliard korun. Ředitel SŽ Jiří Svoboda už dříve uvedl, že modernizace potrvá zhruba čtyři roky.

Vizualizace zlínského nádraží po modernizaci
autoři: Lukáš Veselý , Tomáš Fránek , Růžena Vorlová
Spustit audio

Související