Revoluce na železnici. Kraj chce na tratě mezi Starým Městem, Bylnicí a Rožnovem pustit Arrivu s Leo Expresem

02972279.jpeg
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy 02972279.jpeg

Železniční dopravu ve Zlínském kraji by mohl v příštích deseti letech nově zajišťovat vedle Českých drah i soukromý dopravce.

Společnost Arriva ve spojení s Leo Expresem by měla obsluhovat asi třetinu z celkového objemu regionální vlakové dopravy.

Soukromý dopravce by měl jezdit na trasách mezi Starým Městem a Bylnicí a dál přes Valašské Klobouky do Rožnova pod Radhoštěm. A také na trati mezi Vsetínem a Velkými Karlovicemi.

Zbytek by podle návrhu radních měl zůstat na Českých drahách.

Změnu projedná 7. ledna příštího roku mimořádné krajské zastupitelstvo, stejně jako navýšení příspěvku dopravcům na železnici ročně o tři sta milionů korun.

„Chceme zavést integrovaný dopravní systém, to není možné bez navýšení dopravy,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek (KDU - ČSL).

Proti je ale koaliční ANO i opozice. „Vzhledem k tomu, jaké investice plánujeme, si nemůžeme dovolit další utrácení,“ uvedl náměstek hejtmana Jiří Sukop. „Železniční doprava nepřitáhne víc lidí,“ tvrdí Tomáš Pajonk (Svobodní).