Revoluce na železnici. Kraj chce na tratě mezi Starým Městem, Bylnicí a Rožnovem pustit Arrivu s Leo Expresem
Železniční dopravu ve Zlínském kraji by mohl v příštích deseti letech nově zajišťovat vedle Českých drah i soukromý dopravce.
Společnost Arriva ve spojení s Leo Expresem by měla obsluhovat asi třetinu z celkového objemu regionální vlakové dopravy.
Soukromý dopravce by měl jezdit na trasách mezi Starým Městem a Bylnicí a dál přes Valašské Klobouky do Rožnova pod Radhoštěm. A také na trati mezi Vsetínem a Velkými Karlovicemi.
Zbytek by podle návrhu radních měl zůstat na Českých drahách.
Změnu projedná 7. ledna příštího roku mimořádné krajské zastupitelstvo, stejně jako navýšení příspěvku dopravcům na železnici ročně o tři sta milionů korun.
„Chceme zavést integrovaný dopravní systém, to není možné bez navýšení dopravy,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek (KDU - ČSL).
Proti je ale koaliční ANO i opozice. „Vzhledem k tomu, jaké investice plánujeme, si nemůžeme dovolit další utrácení,“ uvedl náměstek hejtmana Jiří Sukop. „Železniční doprava nepřitáhne víc lidí,“ tvrdí Tomáš Pajonk (Svobodní).
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Místo řízení PPF investice do startupů až za čtvrt miliardy. Bartoníček po smrti Kellnera změnil směr
-
Tipsport neprodloužil sponzorskou smlouvu s Českou unií sportu, vadí mu Janstovo zapojení v kauze Motol
-
Potraty a ruský oligarcha? Novinářka zjišťuje, proč těhotenské testy vzbudily takový humbuk
-
‚Konec jedné éry.‘ Zemřel poslední účastník bitvy o Británii, pilotu RAF Hemingwayovi bylo 105 let