Revoluce na železnici. Kraj chce na tratě mezi Starým Městem, Bylnicí a Rožnovem pustit Arrivu s Leo Expresem
Železniční dopravu ve Zlínském kraji by mohl v příštích deseti letech nově zajišťovat vedle Českých drah i soukromý dopravce.
Společnost Arriva ve spojení s Leo Expresem by měla obsluhovat asi třetinu z celkového objemu regionální vlakové dopravy.
Soukromý dopravce by měl jezdit na trasách mezi Starým Městem a Bylnicí a dál přes Valašské Klobouky do Rožnova pod Radhoštěm. A také na trati mezi Vsetínem a Velkými Karlovicemi.
Zbytek by podle návrhu radních měl zůstat na Českých drahách.
Změnu projedná 7. ledna příštího roku mimořádné krajské zastupitelstvo, stejně jako navýšení příspěvku dopravcům na železnici ročně o tři sta milionů korun.
„Chceme zavést integrovaný dopravní systém, to není možné bez navýšení dopravy,“ uvedl náměstek hejtmana Pavel Botek (KDU - ČSL).
Proti je ale koaliční ANO i opozice. „Vzhledem k tomu, jaké investice plánujeme, si nemůžeme dovolit další utrácení,“ uvedl náměstek hejtmana Jiří Sukop. „Železniční doprava nepřitáhne víc lidí,“ tvrdí Tomáš Pajonk (Svobodní).
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Spor o windfall tax. ‚Nemanipulujte, nelžete,‘ říká ekonom Hampl akcionáři ČEZ. Ten chce žalovat stát
-
Dívka trhala borůvky a ztratila se, četníci ji umlátili, vzpomíná vnuk na dědův příběh z tábora v Letech
-
Češi přišli na internetu o 357 milionů. ‚Ten nejslabší díl je klient. Naše systémy se zlepšují,‘ tvrdí bankéři
-
Zpravodajský server agentury ČTK napadli hackeři. Vydal falešné zprávy o atentátu na Pellegriniho