Radní města Konice jednají o budoucnosti nádražní budovy. Sloužit by mohla i místním spolkům nebo jako krizový byt

7. prosinec 2021

O budoucnosti nádražní budovy v Konici jedná vedení tamní radnice se železničáři. Čekárna je tam zavřená už deset let, samospráva by ji ovšem chtěla cestujícím znovu zpřístupnit. Pokud by si město nemovitost pronajalo nebo ji odkoupilo, má s ní i další plány.  

Na vlakové nádraží v Konici přijíždí osobní vlak z Prostějova. Do soupravy nastupují cestující, kteří na spoj i přes mrazivé počasí čekali venku pod stříškou. Do uzamčené budovy se totiž nikdo nedostane. „Je tu zima a nikde se tu neschováte, není kam. Protahuje to tu ze všech stran,“ říká jeden z cestujících, pan Jaroslav. Možnost schovat se při čekání na vlak do čekárny by uvítal. A právě o tom uvažuje vedení Konice, které jedná se Správou železnic o budoucnosti budovy.

„Chceme, aby veřejná doprava byla povýšena o to, že v Konici bude čekárna, ve které se bude uklízet a budou se k ní v zimě udržovat přístupové cesty,“ vysvětluje starosta Konice Michal Obrusník zvolený za STAN.

Město má podle něj s budovou i další plány. „Jsou tam prostory, které by za určitých podmínek mohly sloužit i jako krizový byt. Také bychom tam chtěli dát re-use centrum, tedy místo, kam by se daly odkládat věci, které by jinak končily na skládce,“ doplňuje Obrusník.

Kromě toho by část stanice mohla sloužit jako zázemí místním spolkům. „Město si dalo čas na rozmyšlenou a má se k této věci vyjádřit. Prodej budovy je časově i administrativně náročný, je tedy možné, že si bude město do doby koupě prostor pronajímat,“ potvrzuje jednání mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Čekárna je podle ní v Konici zavřená už zhruba deset let.

Pokud by se město se železničáři domluvilo, vznikl by u nádraží podle starosty dopravní uzel. „Víme, že to bude zvyšovat mandatorní výdaje na údržbu, vytápění a všechno ostatní. Nicméně pokud bychom ten dům získali, otevírá se nám možnost přemístit autobusové nádraží do prostoru k vlakovému nádraží. Chci ale dodat, že bychom nerušili zastávky v centru města. Rozdíl by byl v tom, že by autobusy přes noc parkovaly mimo centrum města,“ dodává Obrusník.

autor: tas
Spustit audio