Premiér Andrej Babiš na staveništi obchvatu v Otrokovicích: Dopravní stavby by se měly urychlit

Premiér Andrej Babiš (ANO) na stavbě obchvatu Otrokovic

Stavbu jihovýchodního obchvatu Otrokovic si v úterý prohlédl premiér Andrej Babiš z hnutí ANO. Nová část dálnice D55 by měla být hotova v roce 2021.

Motoristé by mohli využívat jihovýchodní část obchvatu Otrokovic na Zlínsku, který bude součástí dálnice D55, od jara roku 2021. Dnes to řekl ředitel zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Karel Chudárek. Stavba začala loni v říjnu, dostavovaná část obchvatu města bude dlouhá přes tři kilometry, stát bude 710 milionů korun bez DPH. Obchvat naváže na severovýchodní obchvat Otrokovic, končit bude v průmyslové části Napajedel, kde se napojí na silnici I/55.

Trasa obchvatu Otrokovic

Plné zprovoznění je plánováno na konec roku 2021. "Bude to však zprovozněno dříve, po tělesu dálnice musíme pustit provoz, který nyní jezdí na I/55. Protože až budeme dopojovat dálnici na I/55 u Napajedel, tak musíme 55 zavřít a doprava musí někudy jezdit, takže bude jezdit už po nové dálnici, minimálně půl nebo tři čtvrtě roku před plným zprovozněním," uvedl Chudárek.

Nyní se dělají terénní úpravy, překládky inženýrských sítí. "Kde už je prostor volný, dělají se zemní práce, kde je stržená ornice, zlepšuje se formou vápnění podloží, aby bylo únosné," uvedl Chudárek, podle kterého dělníci pracují na celém tříkilometrovém úseku. V místech mostů a mimoúrovňových křižovatek se také dělají násypy. Stavbu si dnes prohlédl premiér Andrej Babiš z hnutí ANO, podle kterého by se měly dopravní stavby urychlit. Obchvaty podle něj chybí u řady měst.

Stavba jihovýchodního obchvatu Otrokovic (červen 2019)

Dostavba obchvatu Otrokovic se připravovala řadu let. Zatímco územní rozhodnutí je už ze srpna 2006, stavební povolení vydalo ministerstvo dopravy až loni v květnu. Teprve loni na jaře se podařilo ŘSD získat veškeré potřebné pozemky a uzavřít příslušné smlouvy o jejich odkupu. Jihovýchodní část obchvatu naváže na severovýchodní úsek otevřený v roce 2006. Pomůže z centra Otrokovic odvést především tranzitní dopravu. Ulevit by se mělo zejména přetížené křižovatce v části Kvítkovice, kde se denně tvoříí dlouhé kolony.

Z Otrokovic má dálnice D55 v budoucnu mířit dále směrem k Uherskému Hradišti a k dálnici D2 u Břeclavi. ŘSD chce na konci letošního či na začátku příštího roku zahájit výstavbu dálnice D55 v úseku mezi Babicemi a Starým Městem na Uherskohradišťsku. Odhadované náklady na vybudování 8,3 kilometru dlouhé části dálnice jsou asi 3,5 miliardy korun.