Nositelé titulu Tradice Bílých Karpat se pyšní regionálním původem svých výrobků i šetrností k přírodě

Tradice Bílých Karpat® je regionální ochranná značka pro výrobky a služby z jedinečné krajiny Bílých Karpat, a to jak moravské, tak slovenské. Spolek funguje od roku 1998, první nositelé značky začali přibývat o deset let později.

Držiteli značky Tradice Bílých Karpat® je aktuálně 35 producentů s velmi různorodými produkty či činností – ovocnáři, včelaři, řemeslníci i třeba folkloristé. Pro zákazníky to znamená, že výrobek, který nese tuto regionální značku, splňuje nadstandardní podmínky spojené s jejím udělováním. To je zejména kvalita, tradice výroby v regionu, místní původ surovin, výroba v regionu nebo šetrnost k životnímu prostředí.

O výhodách, které značka Tradice Bílých Karpat® přináší, i o tom, jak se stát jejím držitelem, se více dozvíte v reportáži redaktorky Českého rozhlasu Zlín Karolíny Wernerové.

Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.