Kvůli objížďce na Nových Mlýnech mají problém zemědělci, začaly žně a kombajny se nevejdou na silnici
Zemědělci na Břeclavsku při začínajících žních narazili na nečekaný problém. S kombajny se nevejdou na most u Drnholce, přes který se kyvadlově jezdí v zúžení po provizorní konstrukci. Ta zpevňuje silnici, po které vede objízdná trasa kvůli zavřenému tahu Brno-Vídeň u Novomlýnských nádrží.
„My jsme odnesli ty značky, aby mohl projekt kombajn. Protože kombajn má na šířku zhruba 3,75 metru a ten most má 4 metry, takže to je moc na úzko,“ vypráví dva dny starý zážitek hlavní agronom firmy Vinofrukt z Dolních Dunajovic Marek Ševčík. Jízda prvního kombajnu na pole byla neobvyklá.
„Poté, co kombajny přejely, tak jsme ty značky dali zase na místo. Pomohla nám s tím policie, že zastavila dopravu,“ doplňuje Ševčík.
Jeho pracovníci kvůli průjezdu kombajnu naběhli na železný most a sundali z něj desítky červenobílých plastových sloupků, které silnici opticky zužují. „My jsme úplně netušili, že toto je tak oblíbená trasa pro přejezdy těžké techniky. Problém spočívá v tom, že tady nebyla dodržovaná předepsaná rychlost,“ vysvětluje šéf brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Rychle projíždějící auta totiž konstrukci ničí. Jenže teď na to doplácí sedláci. „Objížďka pro tu techniku, která nám bude dělat sklizně, tak byla nějakých padesát kilometrů. Tím se to samozřejmě prodraží,“ poukazuje jednatel firmy Mikros-vín Mikulov Martin Kracík.
Zatím bez rozhodnutí
Právě Kracík a jeho kolegové z branže na problém upozornili asi před měsícem. Řešili vše s firmou, které patří dopravní značky, s policií, silničáři a nakonec se dostali na Městský úřad v Mikulově. „Všude jsme se setkali se vstřícným přístupem, ale rozhodnutí do dnešního dne jsme zatím neobdrželi,“ krčí rameny Kracík.
Na verdikt od mikulovského odboru dopravy stále čekají i silničáři, kvůli kterým přes mostní provizoria v Drnholci i Brodě nad Dyjí objížďka vede. „To značení je oficiálně stanovené silničním správním úřadem. Ty značky tady v tuto chvíli musí být, nemůžeme je sundat. Ale věřím, že v rámci dnů dojde k nějakému řešení,“ myslí si Fiala. Podle něj by bylo možné nahradit značky třeba radarem nebo jiným měřením rychlosti.
Zaměstnanci mikulovského odboru dopravy nereagovali. Krátkou reakci poskytl pouze Krajský úřad Jihomoravského kraje. „Krajský úřad projedná tuto záležitost s Ředitelstvím silnic a dálnic, které je investorem opravy mostu, kvůli níž je nezbytná objízdná trasa,“ potvrdila mluvčí hejtmanství Monika Brindzáková.
„Možná že to někoho napadlo, ale asi s tím nepočítal, že v této oblasti proběhnou žně. Asi není od věci, aby si lidé, kteří o tom rozhodovali, uvědomili, že k tomuto každý rok dochází,“ ušklíbá se Kracík.
Poničené sloupky
Že současná situace není ideální, ví i jihomoravská policie, která vyšetřuje opakované poničení desítek červenobílých sloupků. „Vyšetřujeme opakované poškození dopravního značení na objízdné trase. Zjišťujeme především to, zda šlo o nějaké úmyslné jednání, případně neúmyslné jednání některého z řidičů větších vozidel. Na tom značení vznikla škoda, která jde do desetitisíců korun,“ upřesňuje policejní mluvčí Bohumil Malášek.
Zemědělci z okolí říkají, že o poškození značek na mostě ví, ale že by si jako místní nikdy nic takového nedovolili. Zároveň doufají, že se změny dočkají dřív, než přijde vinobraní. Objížďka Nových Mlýnů má skončit na konci tohoto roku.
Související
-
Osm let bez kolaudace. U Královopolského tunelu v Brně stojí nové protihlukové stěny
Královopolský tunel v Brně je skoro osm let v provozu, ale pouze ve zkušebním. Stále není zkolaudovaný. Problémem je hluk u obou výjezdů z tunelu.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ztratit práci, vrátit se nebo narukovat. Ukrajincům v odvodovém věku nebudou konzuláty vydávat pasy
-
Ruské úřady zadržely Šojguova náměstka kvůli podezření z korupce
-
Motýli na Máji jsou kýč, zní z Klubu Za starou Prahu. Splňují všechny náležitosti, oponuje Vitvar
-
Památník v Letech nestavíme kvůli Romům, ale kvůli sobě. Prasečák byl náš problém, zdůrazňuje Šídlo