Klimatizaci má v kraji stále víc autobusů a trolejbusů. V počtu vede Uherskohradištsko

Dopravci stále více nabízejí klimatizované autobusy. Do roku 2020 by mohly mít chlazení všechny vozy.

Dopravci při nákupu nových autobusů dbají na to, aby byly klimatizované. Jak uvedl generální ředitel ČSAD Uherské Hradiště Radoslav Kusák, tak jeho společnost má ze 160 vozů plnou polovinu klimatizovaných. Snaží se je maximálně vytěžovat a také je nasazuje na nejfrekventovanější linky.

Na linkách městské dopravy ve Zlíně a Otrokovicích jezdí už třiatřicet klimatizovaných trolejbusů a autobusů, což je zhruba třetina ze všech dopravních prostředků, které společnost provozuje.

Ve Zlíně a Otrokovicích bude jezdit trolejbusová novinka. Vydrží v provozu bez připojení k trolejím

Ve Zlíně a Otrokovicích bude jezdit nový trolejbus

Zlín objednal od plzeňské Škody Electric trolejbusovou novinku, velkokapacitní vůz Škoda 35 Tr.

Klimatizovaných vozů je na linkách v krajském městě a Otrokovicích o osm víc než loni. Nová vozidla vypravuje podnik v letním období na trasy přednostně.

Klimatizace se zapíná, když teplota v prostoru pro cestující dosáhne dvaceti šesti stupňů Celsia. Takto vybavené vozy pořídila dopravní společnost v roce 2012 jako jeda z prvních v České republice.

Podobně je na tom i ČSAD Vsetín. I tato společnost má asi třetinu vozů klimatizovaných.

Podle ředitele Oldřicha Holubáře disponují klimatizací spíše dálkové meziměstské linky, na těch příměstských je to slabší a občas registrují stížnosti, že je v nich nedýchatelno.

Primát Uherského Hradiště. Lidé v městské hromadné dopravě jezdí jako jediní v kraji elektrobusy

V Uherském Hradišti jezdí elektrobusy

Po Uherském Hradišti jezdí ode dneška dva elektrobusy, každý stál jedenáct milionů korun

Plně klimatizované budou zřejmě všechny autobusy v roce 2020.

Při výběrovém řízení na dopravce na další období bude jednou z podmínek Zlínského kraje i to, že autobusy budou muset být klimatizované. Pokud v soutěži uspějí, jsou připraveni nové vozy zakoupit.

Vsetínská ČSAD už takto provozuje třicítku autobusů v Jablunkově v Moravskoslezském kraji.

autoři: Michal Sladký, Libor Netopil

Související