Jihomoravská plynárenská prodlužuje lhůtu pro nahlášení stavu plynoměrů.

7. říjen 2005

Na zákaznickou linku Jihomoravské plynárenské se v uplynulých dnech téměř nebylo možné dovolat. Příčinou byl velký nápor zákazníků, kteří chtěli nahlásit stav plynoměru k 1. říjnu.

Termín, do kterého chtěla původně společnost informace o stavu plynoměru k 1.říjnu, tedy k datu téměř osmnáctiprocentního zvýšení ceny zemního plynu přijímat, byl stanoven do 5. října. Situace ale Jihomoravskou plynárenskou nakonec přiměla termín prodloužit při volání na zákaznickou linku až do konce října.

Je třeba zdůraznit, že hlášení stavu plynoměru v okamžiku změny ceny není povinností, ale možností. Jak ujistila mluvčí Jihomoravské plynárenské Dana Altsternová, ve společnosti jsou schopni rozdíly vypočítat. A sice odborným propočtem na základě vyhlášky Energetického regulačního úřadu.

Pro stanovení výše dodávky u zákazníků s roční spotřebou nad 9450 kWh se použije procentuální rozdělení měsíčních dodávek s uplatněním poměrné části u necelých měsíců. U zákazníků, kteří tuto spotřebu nepřevyšují se rovnoměrně rozdělí dodávky zemního plynu v průběhu roku podle otopové křivky.

Na zákaznickou linku Jihomoravské plynárenské tedy mohou odběratelé nahlásit stav plynoměru až do konce října. Do 10.října tak lze učinit i elektronicky emailem na adresu: zakaznicke.centrum @ rwe-jmp.cz nebo využít služby SMS na tel.číslo 9007706 ve tvaru JMPmezeraODECETmezeraZÁKAZNICKÉ ČÍSLOmezeraSTAV PLYNOMĚRU V m3, případně on-line servisu na portále webových stránek Jihomoravské plynárenské: www.rwe-jmp.cz.

Spustit audio