Hygienikům pomáhají s trasováním covid pozitivních opět studenti Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně

9. listopad 2021 15:10

Telefonické centrum na vyhledávání kontaktů covid pozitivních lidí znovu od 9. listopadu 2021 spouští Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. O pomoc ji požádala Krajská hygienická stanice kvůli nárůstu počtu nakažených. Dobrovolníky čekají desítky hovorů denně, hledání kontaktů a instruktáže pozitivně testovaných.

Univerzita na pomoc hygienikům zřídila dvě stanoviště – jedno ve Zlíně na Fakultě humanitních studií a druhé na Fakultě logistiky a krizového řízení v Uherském Hradišti.  

Denně bude v call centru pracovat zhruba dvacet studentů, a to od 8 do 16 hodin včetně víkendů a svátků. Každý z dobrovolníků absolvuje denně až čtyřicet hovorů.

Budou to především studenti prvních ročníků zdravotnických oborů, kteří si tak částečně budou plnit povinnou praxi. Do trasování se zapojili také studenti Fakulty logistiky a krizového řízení v Uherském Hradišti. Víkendové směny budou formou placené brigády.

Call centrum Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně na trasování covid pozitivních lidí a jejich kontaků v listopadu 2021

Call centrum provozovala zlínská univerzita již minulý rok, a to od září až do letošního května v prostorách univerzitní knihovny. „Provoz nynějšího call centra bude podle aktuální potřeby Krajské hygienické stanice ve Zlíně, předpokládáme, že to bude několik měsíců,“ dodává Petra Svěráková, mluvčí zlínské univerzity.

autoři: Roman Verner , Růžena Vorlová | zdroj: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Spustit audio

Související