Před Vánoci roste počet podvodných e-mailů, ve kterých se hackeři snaží zjistit údaje z platebních karet

1. prosinec 2020

Většina falešných e-mailů, které nyní lidem chodí do schránek, se tváří jako zásilkové společnosti. Chtějí po lidech peníze nebo údaje z platebních karet.

Hackeři před Vánoci posílají víc podvodných e-mailů - vydávají se v nich za Českou poštu nebo jiné zásilkové společnosti. Chtějí využít toho, že lidé objednávají dárky přes internet a pošta i jiné firmy doručují víc balíků. Hackeři se tak snaží z lidí vylákat peníze, čísla platebních karet nebo jim zavirovat počítač.

Podle sdružení CZ.nic bylo podvodných emailů už v polovině roku tolik, kolik za celý minulý rok.

E-maily pod hlavičkou České počty

I na webových stránkách České pošty je zveřejněno upozornění na několik variant podvodných e-mailů, které lidem přicházení už od září a s velkou intenzitou i nyní v předvánočním čase.

Podvodný email, který se tváří jako od České pošty

Doslova Česká pošta v upozornění uvádí:

Na Českou poštu se v posledních dnech opět obracejí zákazníci s tím, že obdrželi e-mail, který předstírá, že byl odeslán z České pošty. Informuje zákazníky, že jejich balíček čeká na doručení a je potřeba potvrdit platbu 99 CZK na uvedeném odkazu. Zákazníci by aktuálně měli věnovat zvýšenou pozornost všem podezřelým e-mailovým zprávám.
Česká pošta není autorem těchto podvodných zpráv.
Útok je šířen z podvržené e-mailové adresy: Česká pošta <support@webo.com.pk>
V předmětu zprávy figuruje název: Váš balíček čeká na potvrzení platby

PHISHING
(někdy převáděno do češtiny jako rhybaření) je podvodná technika používaná na Internetu k získávání citlivých údajů (hesla, čísla kreditních karet apod.) v elektronické komunikaci.

 

autoři: Jana Magdoňová , Jan Nevola , Růžena Vorlová
Spustit audio

Související